luni, 22 februarie 2010

Eu când vreau...

"Pelicula "Eu cand vreau sa fluier, fluier", regizata de Forin Serban a fost distinsa cu doua premii la Festivalul International de Film de la Berlin si a intrat in atentia presei internationale, care lauda realismul filmului si prestatia actorilor.

Publicatia specializata Hollywood Reporter noteaza ca, desi marele premiu al festivalului a fost acordat turcului Semih Kaplanoglu, iar Ursul de Argint pentru regie i-a revenit lui Roman Polanski, juriul a decis sa-si acorde premiul special unui film diferit, o descriere realista a delincventilor juvenili din Romania, scrie NewsIn.

BBC relateaza de asemenea despre performanta peliculei romanesti, notand ca al doilea premiu ca importanta din palmaresul festivalului a fost acodat peliculei "Eu cand vreau sa fluier, fluier", o drama dura despre un tanar care fuge din inchisoare.

Cotidianul britanic The Guardian noteaza ca tema delincventilor a dominat cele mai bune filme europene de la Berlinala, unul dintre acestea fiind cel regizat de Florin Serban, numit de jurnalistii britanici "o bijuterie".

Deutsche Welle scrie ca prin aceasta pelicula regizorul Florin Serban vrea sa atraga atentia asupra conditiilor in care traiesc tinerii delincventi din Romania.

Revista braziliana Pipoca Moderna dedica un intreg articol peliculei "Eu cand vreau sa fluier, fluier". "Drama filmata intr-o inchisoare de minori, cu delincventi reali, e directa precum un pumn. Prezinta o noua abordare a tinerilor rebeli, film care impresioneaza in ciuda bugetului redus si a faptului ca este filmat cu amatori", noteaza jurnalistii brazilieni. Pipoca Moderna lauda performanta protagonistilor si spune ca autenticitatea este data si din buna adaptare a scenariului realizata de Serban si un alt promitator regizor roman, Catalin Mitulescu ("Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii").

Wall Street Journal relateaza de asemenea despre reusita peliculei romanesti, iar publicatia online altfg.com remarca faptul ca filmul lui Serban este un exemplu in plus al filmografiei romanesti vibrante.

Pelicula "Eu cand vreau sa fluier, fluier", regizata de romanul Florin Serban, a primit distinctia "Alfred Bauer" pentru noi perspective in cinematografie, dar si Ursul de argint din partea juriului, "Jury Grand Prix". Ursul de Argint castigat de pelicula regizata de Florin Serban este considerat a fi al doilea premiu ca importanta din cadrul festivalului.

Regizorul filmului "Eu cand vreau sa fluier, fluier", Florin Serban, considerat favorit pentru castigarea Ursului de Aur la Berlinala, a declarat, sambata, ca a stiut inca de la inceput ca are o pelicula de valoare si ca l-a bucurat foarte mult reactia salii, dupa proiectie.

"De fiecare data cand mergi la un festival de film astepti tot ce e mai bun. Eu am stiut de la inceput ca avem un film bun, m-a bucurat mult reactia salii. Nu am apucat sa vad toate filmele din lupta pentru marele premiu si nu pot spune care e in opinia mea pelicula ce ar trebui sa castige", a declarat Florin Serban.


Pelicula este o adaptare dupa piesa de teatru omonima de Andreea Valean, povestea unui adolescent care decide sa evadeze dintr-un penitenciar pentru minori, cu doua saptamani inainte de eliberare."

sursa: Wall-Street ( http://www.wall-street.ro/ )

Niciun comentariu: